saheleaftab

  • ۰
  • ۰


شرایط
تحصیل در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا دولتی و خصوصی هستند و تحصیل در دانشگاه های خصوصی هزینه های بالاتری نسبت به دانشگاه های دولتی خواهد داشت . حدود هزینه تحصیلی برای دانشگاه های دولتی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد 3600 تا 6000 یورو ودر مقطع دکترا حدود 500 یورو می باشد که البته دریافت بورسیه در مقطع دکترا و در دانشگاه های دولتی بسیار راحت تر است .

هزینه های دانشجویان در این کشور شامل هزینه های تحصیلی ، مسکن ، خرود و خوراک و رفت و آمد می شود . به غیر از هزینه های تحصیلی یک دانشجو برای داشتن یک زندگی متوسط در اسپانیا باید حدود 700 یورو هزینه کنند.

تعطیلات بین سال های تحصیلی در اسپانیا هم همان تابستان می باشد و از  اواخر ماه جولای تا اواسط سپتامبر ادامه خواهد داشت . دانشجویانی که از اتاق ها و مکان های دانشجویی برای زندگی استفاده می کنند  می توانند در صورت نیاز مدت تعطیلات را هم از این مکان ها استفاده نمایند که البته باید درخواست بدهند .

دانشجویان خارجی کشور اسپانیا حدود 30 درصد در هزینه های درمانی تخفیف می گیرند اما در صورتیکه بخواهند تمام هزینه درمانی آنها پرداخت شود باید بین 60 تا 100 یورو ماهیانه پرداخت نمایند . دانشجویان این کشور پس از دریافت اقامت تحصیلی خود می توانند برای اقوام درجه یک خود مانند پدرو مادر و همسر و فرزند هم درخواست ویزا نمایند که البت هباید حداقل سه ماه از اقامت او گذشته باشد .

همچنین دانشجویانی که اقامت تحصیلی آنها درست شده است می توانند برای کمک به هزینه های تحصیلی و زندگی خود در این کشور بصورت پارت تایم و نیمه وقت و نهایتا 3 روز در هفته مشغول کار باشند . اما بیشتر دانشگاه های بین المللی و درجه یک اسپانیا برای دانشجویان خود که خواهان فراگیری زبان اسپانیایی هستند با ارائه تسهیلات مناسب این دوره ها را توسط خود دانشگاه برگزار می کنند . این دوره ها بصورت فشرده و نیمه فشرده و یا بصورت معمولی در بعد از ظهر ها برگزار می شود و هزینه آن بسته به نوع دوره بین  200 تا 700 یورو تمام خواهد شد که با این توجه توصیه می شود زبان اسپانیایی را قبل از دریافت ویزای تحصیلی در اسپانیا در ایران فرا بگیرید .

دانشجویانی که متاهل هستند برای انتقال همسر خود به این کشور باید پس از دریافت اقامت دانشجویی خود اقدام نمایند که ممکن است فرآیند انتقال همسر به اسپانیا بین 6 تا 7 ماه زمان ببرد . نهایتا اینکه ویزای تحصیلی دارای محدودیت زمانی نیست و می توانید این ویزا را برای ورود و خروج متناوب تهیه نمایید .

‌‌

برای مطالعه ادامه مطلب سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

  • ۹۶/۰۸/۲۷
  • saheleaftab1 saheleaftab1

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی