saheleaftab

  • ۰
  • ۰

اخذ اقامت اسپانیا:
شرایط تحصیل در اسپانیا

دوره های تحصیلی و مدارک مرتبط با آنها

پس از طی یک دوره 2 تا 3 ساله در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور اسپانیا به فارق التحصیلان مدرک Estudios de Primer Ciclo Arquitecto Tecnico, Diplomatura, Ingenierias Tecnicas اعطا خواهد شد .

با دریافت مدرک بالا دانشجو در یک دوره 2 ساله دیگر می تواند ادامه تحصیل داده و دروس قبلی را بصورت تخصصی بگذراند و جزئیات تخصصی تری را در خصوص رشته تحصیلی قبلی دریافت نماید . با پایان این دوره به دانشجو مدرک Arquitecto , Licenciado یا Ingeniero اعطا خواهد شد .

اما مدرک دکترا یا Tercer Ciclo به دانشجویایی اعطا خواهد شد که با پیش نیاز دوره قبلی دوره دکترا را آغاز کرده و در دو دوره و مجموعا 5 سال بتوانند دروس ارائه شده را بگذرانند. دو دوره یاد شده شامل یک دوره 2 ساله برای گذراندن دروس تخصصی  و یک دوره 3 ساله برای گذراندن دروس پژوهشی و پایان نامه و نهایتا دفاع از آن می باشد . البته ابتدا باید دوره دو ساله تکمیل شود و چنانچه اساتید با صلاحیت دانشگاه توانایی دانشجو را بسنجند و تایید نمایند دانشجو می تواند دورس دوره سه ساله را بگذراند . پایان نامه مورد ارائه نیز باید توسط اساتید مربوطه تایید شود تا رسما فعالیت پژوهشی دانشجو آغاز شود .

‌ارزش مدارک تحصیلی

در دوره های دو تا سه ساله ابتدایی ورود به دانشگاه ها ، مدارس عالی فنی و مجتمع های آموزش عالی دولتی کشور اسپانیا که با اتمام آن مدرک Estudios de Primer Ciclo به دانشجو اعطا می شود ، وزارت آموزش عالی کشور اسپانیا این مدرک را مدرک معتبرکاردانی ارزشیابی می کند .

مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم کشور اسپانیا با طی 4 سال تحصیل در تمام دانشگاه ها و مجتمع های آموزش عالی و هنرهای زیبا می باشد .

با 5 سال تحصیل در دانشگاه ها و مجتمع های آموزش عالی و هنر های زیبا در اسپانیا وزارت علوم این کشور مدارک Estudios de Segundo Ciclo, Licenciaturas در صورت ارائه رساله پایان آموزشی کارشناسی ارزشیابی خواهد شد .

در صورت ارائه پایان نامه و گذراندن 120 واحد درسی در اروپا و دفاع از پایان نامه مدرک مورد تایید وزارت علوم اسپانیا کارشناسی ارشد خواهد بود .

مدرک Tercer Ciclo گذرانده شده در همه دانشگاه ها ، مراکز آموزش عالی و مجتمع های  هنر های زیبای کشور اسپانیا توسط وزارت آموزش عالی اسپانیا دکترا تایید خواهد شد البته مشروط به اینکه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر ارائه شود .

 برای مطالعه ادامه مطلب به صفحه اقامت اسپانیا در سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

 

 

  • ۹۶/۰۷/۲۹
  • saheleaftab1 saheleaftab1

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی